سفارش ساخت موزیک
caustics ها تاثیرات نور و الگوهای برجسته هستند که بر روی سطوح به صورت یک نتیجه نور متمرکز منعکس می شوند که سطوح بسیار انعکاس دهنده را منعکس کرده و یا از ط سفارش ساخت موزیک ریق سطوح شفافش نمایان می شوند. سفارش ساخت موزیک
الگوهای نور که در پایین استخر شنا در یک روز آفتابی رخ می دهند، یا مناطق روشن که در سایه یک شی شیشه ای رخ می دهند، چ سفارش ساخت موزیک ون نور از درون آن می تابد، نمونه هایی از caustics هستند.
ویژگی Caustic در پرتو ذهنی برای مایا reg; اثرات ارتجاعی را در صحنه ها سفارش ساخت موزیک ی مایا شبیه سازی می کند. caustics شبیه Illumination جهانی هستند که در آن آن ها یک اثر روشنایی غیر مستقیم هستند. در این درس یاد می گیرید چطور: سفارش ساخت موزیک
- اثر سایه ایجاد سفارش ساخت موزیک کنید که از انکسار و غلظت نور از طریق شی atransparent ناشی می شود و از ویژگی Caustic ارائه شده در پرتو ذهنی برای مایا renderer استفاده می کند.
- میزان شکست را به منظور رسیدن به اثر سفارش ساخت موزیک ات جانبی مطلوب با اشیا شفاف تنظیم کنید.
- Systematically انجام تست را انجام داده و تنظیمات کیفیت را به منظور دستیابی به یک تصویر با کیفیت ب سفارش ساخت موزیک الا تنظیم و تنظیم می نماید.
ارائه درس ۵: باز کردن صحنه برای درس سفارش ساخت موزیک
در این درس، شما با صحنه ای کار می کنید که برای استفاده شما ایجاد شده است. در اولین مرحله از این درس، شما صحنه را باز می کنید و آلمان های مخ سفارش ساخت موزیک تلفی که برای استفاده تان از پیش تنظیم شده را مشاهده می کنید. سفارش ساخت موزیک
- دقت کنید که مراحل ارائه درس هایی را انجا سفارش ساخت موزیک م داده اید: آماده سازی برای درس ها.
- صحنه به نام mb را باز کنید. سفارش ساخت موزیک
شما می توانید صحنه را با نام CausticStart.mb از مستندات مایا، در سفارش ساخت موزیک س هایی، و Extras CD و یا از دیسک گردان که فایل های Started شده را کپی کرده اید باز کنید.
صحنه شامل یک زندگی آرام با یک بطری شفاف و سیب است. سطوح دیگر به عنوان زمین و دیوار برای صحنه عمل می کنند. (بطری هنگامی که در حالت ن سفارش ساخت موزیک مایش سایه دار و بافت دار دیده می شود کدر به نظر می رسد). سفارش ساخت موزیک
دو نور صحنه را روشن م سفارش ساخت موزیک ی کنند: یک نورافکن و یک نور نقطه ای.
مصالح پرده قبلاً به مدل ها و سطوح اختصاص داده شده است. شما می توانید با باز کردن ویرایشگر Hypershade، بافت و بافت را ببینید.
زمانی که شما در ابتدا این صحنه را انجام می دهید، اشیا به روی سطح زمین می افتند. caustics به نورپردازی صحنه اضافه می شوند تا یک سایه واقعی تر برای یک بطری شفاف ایجاد کنند.
ترسیم صحنه با استفاده از raytracing
برای درک بهتر تفاوت های بین caustics در مقابل نورپردازی دیگر، با ارائه تصویر با استفاده از نور ذهنی برای مایا renderer بدون استفاده از caustics شروع می کنید. شما با آماده کردن صحنه شروع می کنید و سپس ترسیم می کنید. در این بخش شما:
- تنظیم چیدمان تابلو برای رندر
- سایه های پس زمینه را روشن کنید
- عکس ذهنی "مایا renderer" رو روشن کن
- اندازه تصویر را برای rendering تنظیم کنید
- تنظیم تنظیمات کیفیت تصویر از پیش تعیین شده
- ترسیم تصویر با استفاده از raytracing
تنظیم چیدمان تابلو برای رندر
ساخت یک تصویر خاص معمولاً مستم آن است که تصاویر تست را برای رسیدن به نتیجه نهایی تهیه کنید. این کار ممکن است شامل تنظیم بسیاری از کیفیت تحویل، سایه و تنظیمات نورپردازی باشد. باز کردن و بستن پنجره های مختلف می تواند خسته کننده باشد.
نگه داشتن اغلب پنجره ها و صفحات باز به شما اجازه می دهد تا به طور موثر کار کنید.
در مراحل زیر، شما یک چیدمان تابلو را برای کار موثرتر با صفحات و پنجره های مختلف انتخاب می کنید.
تنظیم یک چیدمان تابلو برای رندر
- از منوی تابلو view's view's، تابلوها را انتخاب کرده و Layouts> Hypershade / Render / Persp را انتخاب کنید.
طرح بندی های تابلو به روز رسانی شده تا پنجره Hypershade را نمایش داده، پنجره نمایش را ترس سفارش ساخت موزیک یم کرده، و دیدگاه پرسپکتیو را به طور همزمان مشاهده کنید.
هنگامی که یک تصویر را تحویل می دهید، در پنجره نمایش ترسیم ظاهر می شود. سفارش ساخت موزیک
نوک سفارش ساخت موزیک
شما می توانید با کشیدن مرز بین پانل های مجاور با استفاده از دکمه چپ ماوس، پانل ها را در یک چیدمان از پیش سفارش ساخت موزیک تعیین شده تغییر اندازه دهید.
نگاه کردن به سایه ها سفارش ساخت موزیک
در این درس یاد می گیرید که چگونه سایه bo سفارش ساخت موزیک ttle's می تواند به عنوان نتیجه of واقعی تر به نظر برسد.
برای روشن کردن سایه ها در کانون توجه سفارش ساخت موزیک سفارش ساخت موزیک سفارش ساخت موزیک
- در پنجره Hypershade، روی تب چراغ کلیک کنید.
The شمایل را برای دو نور در صحنه نمایش می دهد.
- در پنجره Hypershade، بر روی آی for کلیک کنید.
ویرایشگر ویژگی ظاهر می شود.
- در ویرایشگر ویژگی، روی تب spotLightShape۱ کلیک کنید تا ویژگی های نورپردازی را برای thespotlight نمایش دهید.
- در بخش سایه ها، سایه سایه Raytrace Attributes باز کنید و از سایه های RayTrace استفاده کنید.
زمانی که صحنه را به نمایش می گذارید، سایه ها توسط کانون توجه قرار می گیرند.
- the ویرایشگر ویژگی را با کلیک روی آی ویرایشگر نمایش / پنهان کردن شمایل ادیتور ویژگی در خط وضعیت مخفی کنید.
با استفاده از نور ذهنی برای مایا renderer
برای استفاده از ویژگی caustics در مایا شما باید از نور ذهنی برای مایا renderer استفاده کنید.
"برای روشن کردن اشعه فکری برای" مایا renderer
- در منوی اصلی، Editors> Window> را انتخاب کرده (یا روی آی ترسیم ترسیم در پنجره نمایش ترسیم کلیک کنید).
- در پنجره تنظیمات ترسیم، استفاده از تنظیمات را بر روی تصویر تنظیم کنید.
تنظیم اندازه تصویر برای رندر
شما اندازه را تنظیم می کنید که یک تصویر در پنجره Settings ترسیم می شود. برای این درس، شما تصویر را با اندازه درست می کنید که به شما اجازه می دهد تا اثر سود را ارزیابی کنید.
برای تنظیم اندازه تصویر برای رندر
- در بالای پنجره Settings، زبانه معمول را انتخاب کرده و فایل Sizesettings را باز کنید.
- ۶۴۰ باب X را از فهرست پایین افتادنی Presets انتخاب کنید.
تنظیمات پیش تنظیمات مربوط به raytracing
برای اولین بار، شما صحنه را به تصویر بکشید تا ببینید چطور سایه ها بدون استفاده از caustics ظاهر می شوند.
برای مشخص کردن گزینه های ترسیم برای raytracing
- در پنجره Settings، تب mental را انتخاب کرده و تنظیمات Presets را بر روی کیفیت تنظیم کنید.
از پیش تعیین شده تولید تضمین می کند که تنظیمات سطح شکست (یافت شده در بخش کیفیت Raytracing) در سطحی بالا هستند که اشیا را با translucency (برای مثال، بطری) ارایه می دهد.
از پیش تعیین شده تولید نیز سطح ضد aliasing برای تصویر را تعیین می کند.
- بستن پنجره Settings ترسیم کنید.
کشیدن تصویر
هنگامی که یک تصویر را نمایش می دهید، همه اشیا، نورپردازی، مواد سایه و تنظیمات کیفیت تصویر برای محاسبه تصویر از دید camera's استفاده می شوند.
برای ارائه تصویری با استفاده از نور ذهنی برای مایا
- برای نشان دادن این که می خواهید کدام دیدگاه را ارایه دهید روی پنجره پرسپکتیو کلیک کنید.
- در پنجره نمایش ترسیم، بر روی آی قاب حال ترسیم کلیک کنید.
صحنه بطری با استفاده از the ذهنی برای مایا renderer ساخته می شود و تصویر در پنجره نمایش ترسیم ظاهر می شود.
نوک
اگر تصویر فعلی یا خیلی کوچک یا بیش از حد بزرگ در پنجره نمایش ترسیم ظاهر شود، View> Frame را از منوی View Render انتخاب کنید تا با تصویر روی View Render مطابقت داشته باشید.
- هنگامی که رسم به اتمام رسید، بر روی آی تصویر روی پنجره نمایش ترسیم کلیک کنید.
نگه داشتن تصویر به شما این امکان را می دهد که آن را با هر تست بعدی مقایسه کنید. در این درس، هر تصویر ارائه شده را به فرد قبلی مقایسه سفارش ساخت موزیک می کنید تا مشاهده کنید تغییراتی که شما برای ایجاد تنظیم سفارش ساخت موزیک ات ایجاد می کنید بر تصویر ارائه شده تاثیر می گذارد.
تصویر ارائه شده موارد زیر را نشان می دهد: سفارش ساخت موزیک
- یک بطری سفارش ساخت موزیک شفاف با سیب در کنار آن سایه های اطراف آن سایه می افکند.
- اعوجاج سطح میز در اثر شیشه ای شفاف براساس the و بازت سفارش ساخت موزیک اب ها.
- یک منطقه تاریک روی سطح بطری. این باعث می شود ک سفارش ساخت موزیک ه بطری بازتاب قسمت سیاه و خالی صحنه در جلوی آن باشد.
در بخش بعد، شما به مشخصه های rendering caustics برمی turn سفارش ساخت موزیک و صحنه را نمایش خواهید داد.
ترسیم صحنه با استفاده از caustics سفارش ساخت موزیک سفارش ساخت موزیک
برای ارایه استفاده از caustics باید روی تنظیمات یا ویژگی های خاص تمرکز کنید. دو مجموعه از ویژگی های مرتبط با سود وجود دارد که شما باید در ابتدا تنظیم کنید.
- مشخصه های rendering مربوط به caustics را با استفاده از پنجره Settings مشخص کنید.
- مشخصه های نور وابسته به caustics را با استفاده از ویرایشگر ویژگی روشن کنید.
شما ابتدا این صحنه را با استفاده از این ویژگی ها در تنظیمات پیش فرض خود انجام دهید تا ببینید چگونه آن ها بر تصویر رندر شده تاثیر می گذارند و سپس آن را با تصویر raytrace قبلی مقایسه می کنند. همانطور که تجربه بیشتری را با caustics به دست می آورید، بهتر است بفهمید چه تنظیماتی برای استفاده در ابتدا از آن استفاده می کنید.
برای روشن کردن تنظیمات از پیش تعیین شده
- در پنجره Settings، تب mental را انتخاب کرده و تنظیمات تنظیم Presets را تنظیم کنید.
این مساله پیش تنظیمات پیش آمدی که کیفیت of را کنترل می کند رو به رو می شود.
- بستن پنجره تنظیمات ترسیم.
اشعه روانی برای مایا از فوتون برای شبیه سازی تاثیرات caustic در یک صحنه استفاده می کند. Photons بسته های کوچکی از انرژی ساطع شده از یک منبع نور به داخل صحنه هستند. فوتون ها در طول صحنه سفر می کنند، از طریق اشیا شفاف عبور می کنند و یا سطوح بازتابنده را منعکس می کنند. renderer مسیر روشنایی را که از انتشار این فوتون در فایلی به نام نقشه فوتون می گویند، حفظ می کند. شبیه سازی سود کلی از محاسبات فوتونی ناشی می شود.
علاوه بر این که نور افکن ها نور را به داخل صحنه ساطع می کند، نور را بر روی هم قرار می دهید تا photons را ساطع کند. نتیجه کلی سود از محاسبات فوتونی ناشی می شود.
برای روشن کردن تنظیمات نورپردازی (caustics)
- در the، روی شمایل spotLightShape۱ دوبار کلیک کنید.
- در ویرایشگر ویژگی، روی تب spotLightShape۱ کلیک کنید تا ویژگی های نورپردازی را برای کانون توجه نمایش دهید.
- بخش پرتو ذهنی را باز کنید، و در مجموعه تنظیمات Caustic و Illumination جهانی:
o emit: ۱۰۰۰۰ o Caustic: ۱۰۰۰۰ ساعت ۱۰۰۰۰ - ۱۰
- سر ویرایشگر ویژگی را پنهان کنید.
ارائه کردن صحنه با caustics
اکنون که چراغ ها تنظیم می شوند تا فوتون نوری ساطع کنند و از پیش تنظیم شده caustics روشن شود، شما آماده اید یک تصویر با استفاده از caustics ارائه کنید.
برای نمایش صحنه با استفاده از caustics
- در پنجره نمایش ترسیم، دوباره بر روی آی صفحه ترسیم قبلی کلیک کنید.
- هنگامی که تصویر کشیده شد، بر روی آی تصویر نگاه کنید. سفارش ساخت موزیک
- این تصویر را با تصویر رندر شده قبلی مقایسه کنید. سفارش ساخت موزیک
این تصویر با روش های زیر متفاوت است: سفارش ساخت موزیک
- بطری more به ن سفارش ساخت موزیک ظر می رسد. این نشان می دهد که تعداد صحیح of ممکن است اتفاق بیفتد. تنظیمات سطح Raytracing Refraction ممکن است نیاز به افزایش داشته باشد. هنگامی که یک تنظیمات مختلف سفارش ساخت موزیک انتخاب شد (تولید تا پیش نمایش)، سطح شکست تغییر کرد.
- سطوح خالدار در سطح میز به طور مستقیم در مقابل بطری قرار دارند. سفارش ساخت موزیک این می تواند با تنظیم تنظیمات کیفیت فوتونی اصلاح شود.
- اثر caustic مورد نظر در سایه ظاهر شده است اما چندان مشخص نیست. شما می خواهید به یک افکت دست پیدا کنید که در آن سایه مناطق روشن تر را در نت سفارش ساخت موزیک سفارش ساخت موزیک یجه نور بازتاب شده از روی سطوح بطری دارد.
تنظیم سطوح شکست
هنگامی که سطوح انکسار بسیار پایین تنظیم می شوند، اشعه های نور در تمام سطوح به اندازه کافی شکسته نمی شوند و یک نشانه واقع گرایانه از سطح شفاف را در زمان raytraced ایجاد می کنند. این باعث می شود که شی کدر ظاهر شود وقتی که باید شفاف به نظر برسد.
افزایش تنظیمات refractions به the اجازه می دهد تا آنچه را که از طریق سطوح شیشه دیده می شود را محاسبه کند و اجازه دهد اشعه نور تعداد تصحیح شده را بازتاب کند.
در مرحله بعد، تنظیمات Refraction را تغییر می دهید تا بطری به هنگام نمایش شفاف به نظر برسد.
برای افزایش سطح شکست
- در پنجره Settings، تب mental را انتخاب کرده و سپس the را باز کنید.
- در بخش Raytracing موارد زیر را تنظیم کنید:
عمق Trace: ۶ تا حداکثر عمق: ۸
تنظیمات refractions تعداد دفعاتی را تعیین می کند که اشعه نور را میتوان شکست داد. هنگامی که تنظیمات بسیار پایین است، شعاع نور از تمام سطوح نفوذ نمی کند. تنظیمات عمق Trace Trace کل تنظیمات بازتاب و بازتاب را محدود می کند. با تنظیم آن به ۸، شما اطمینان حاصل می کنید که دو بازتاب بازتاب و شش انکسار ممکن است رخ دهد.
شکسته شدن نور در حالتی شبیه به پرتو نور در هنگام ترسیم. افزایش تنظیمات refractions برای Caustic Photons تضمین می کند که the به درستی the که با بطری رخ می دهد را به درستی محاسبه کند. در این مورد، تطبیق تنظیمات شکست Caustic با شکست های Raytracing عمل خوبی است.
برای افزایش تنظیمات شکست فوتون
- در پنجره Settings، تب mental را انتخاب کرده و بخش caustics و GlobalIllumination را باز کنید.
- در بخش caustics و Illumination جهانی موارد زیر را تنظیم کنید:
o Refraction Photons: ۶ o عمق: ۶
تنظیمات Max Refraction Photons مشابه ت سفارش ساخت موزیک نظیمات refractions برای raytracing است، اما refractions را برای فوتون Caustic مشخص می کند. تنظیمات عمق حداکثر عمق، محاسبات بازتاب و بازتاب برای the Photons را به مجموعه محدود محدود می کند.
- بستن پنجره تنظیمات ترسیم.
افزایش روشنایی of
افزایش شدت Photon در تنظیم
ساخت ,سفارش ,موزیک ,تصویر ,تنظیمات ,تنظیم ,سفارش ساخت ,ساخت موزیک ,استفاده از ,در پنجره ,با استفاده ,پنجره نمایش ترسیم ,ساخت موزیک سفارش ,پنجره نمایش ترسیم، ,بستن پنجره تنظیمات